Duiken! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Duiken! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Duiken!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 Januari 2008 | Honduras, Tegucigalpa

Hier dan maar weer wat tekst. Foto's blijft een probleem!

We zijn dus inderdaad,zoals we de vorige keer schreven, in Guatamala naar die vulkaan geweest. We hadden de goedkoopste tour (je bent en blijft nederlander) uitgezocht en later bleek ook waarom. We zouden smiddags vertrekken om 14.00 en uiteindelijk gingen we over drieen weg. En dat terwijl die vulkaan nog wel ruim een uurtje rijden en een uurtje bergop lopen was. Dus toen we aankwamen, moesten we zowat naar boven rennen, maar toen waren we uiteindelijk net voor zonsondergang bij de lava. Dat was wel echt mooi! Je zag gewoon stromende lava uit de zijkant van de berg komen! We stonden er zo dichtbij dat je elke keer moest blijven bewegen, anders smolten je schoenen! Wel heel bijzonder hoor, je zag gewoon dat de lava langzaam wat donkerder en harder werd, naarmate t naar beneden stroomde.

De volgende dag zijn we vertrokken naar El Salvador, de grens ging echt vanzelf, Helaas krijg je voor deze landen niet meer bij elke overgang een nieuwe stempel, maar gewoon 1 gezamelijke, dus komen de paspoorten toch (nog) niet vol.
In El salvador zijn we gewoon naar een stadje gegaan, echt veel highlights heeft t land niet, maar t is vooral bijzonder omdat er zo weinig touristen heengaan. We kwamen in Sonsonate uit. Een beetje luguber stadje, waar we goed nagekeken werden en ze geen enkel woord engels konden. Maar t was wel bizar, want overal waren ze gewoon patat aan t bakken, met echte mayonaise! Goed avondeten daar dus. Daarna zijn we in de plaatselijke kroeg, met tralies tussen de klanten en de barvrouw, gaan zitten. Maar toen ze hele flessen tequila achterover sloegen zijn we maar weer gegaan. Verder konden we eigenlijk geen kant op in die stad, want we waren een amerikaan tegengekomen na een tijdje die daarvandaan kwam en die vertelde dat t echt niet veilig was daar. Overal moet je ook door tralies heen betalen. Je kunt vaak niet eens de winkel inlopen. Ook de huizen zijn complete bunkers met sloten en prikkeldraad over t dak.
De volgende dag dus maar weer vertrokken en nu naar een heel klein stadje. TOen we de bus uitstapte kwam er meteen een man op ons af en na een tijdje dachten we dat we m begrepen wat ie wilde. We zijn met m meegelopen en onze tassen in zijn huis achtergelaten gingen we een stukje lopen, hij had t de hele tijd over een lagoon. We dachten dat ie 20 minuten zei, dat bleek 2,5 uur. Maar t was wel een leuke lagoon en wandeling, plus dat ie ons nog heel veel andere dingen (koffie etc) liet zien. Terug gingen we gelukkig met een pick-up! Zo hebben we in El salvador nog wat dorpjes en stadjes aangedaan en wat rondgelopen (een beetje om een lang verhaal kort te maken)Maar na een week geen andere toeristen werd t toch wel weer tijd om weer eens met iemand anders te praten dus zijn we Honduras ingelopen en naar Coban gegaan. Deze stad staat bekend om zijn Mayaruines. daar hebben we wel aardig wat aardige mensen ontmoet dus was t een hartstikke leuke plaats.
Inmiddels zijn we bovenin Honduras op de Bay Islands. We zijn hier eergisteren aangekomen en zijn vandaag begonnen met duiken. Ik ben bezig met mijn advanced en Frank met zijn open water. Dus we blijven nog wel even hier voorlopig. Het weer zit voor het eerst een beetje tegen.
Vanochtend was er gewoon een echte tropische bui en moesten we gewoon in onze zwemkleding naar een restaurant rennen! Maar onder water is t gelukkig niet zo erg. (behalve voor t zicht dan) en duiken blijft leuk!
Groetjes

• 15 Januari 2008 - 20:54

Patricia:

Wel gaaf dat jullie de lava van dichtbij kunnen zien.. Zal wel heet zijn ja onder je schoenen.. Jammer dat het nog niet lukt om foto's erop te zetten, ben wel erg benieuwd..
    Veel plezier, maken jullie ook onder water foto's??
    Groetjes

• 16 Januari 2008 - 09:58

Annet:

Heb je ook een onderwatercamera? Is het mooi onderwater daar? Ben inderdaad benieuwd naar de foto's maar het verhaal komt ook heel spannend en indrukwekkend over! Groetjes aan Frank en nog heel veel plezier en mooie dingen toegewenst! Liefs,

• 16 Januari 2008 - 14:09

Anja Luiten:

Ha Frank en Sandra, wat avontuurlijk allemaal, maar nu dus duiken op de Bay Islands.. klinkt als erg leuk en genieten!! en zo hoort het ook!! lukt 't een beetje met het Spaans Frank? Muy divertimiento, suerte y bien viaje!! Fam. Luiten uit Leidschendam

• 16 Januari 2008 - 18:31

Richard & Marina:

Hi Frank en Sandra,

Zo te lezen vermaken jullie je prima daar! Nou geniet er maar lekker van. Voordat je het weet zijn jullie weer terug in dit koude kikkerlandje.
    Gaaf dat je bent gaan duiken Frank! Nu kun je samen met Rich gaan duiken :-) !

Nog heel veel plezier en we zijn erg benieuwd naar de foto's!

Groetjes Richard en Marina

• 17 Januari 2008 - 23:39

Jeffrey:

Leuk verhaal weer. Toch in de echte kleine plaatsjes geweest. Succes met de dagen duiken, en heeeel veel plezier

• 19 Januari 2008 - 11:30

Ome Ben:

Hallo Sandra en Frank,
    leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Hebben jullie alle waardevolle dingen nog of is er al iets kwijt Frank?Ben vandaag jarig en verwacht wel een kaartje van je Frank.Heeft de spaanse cursus al effect? Bevalt het buitenlandse eten goed? jullie eten toch zeker niet alleen patat met mayO in het land van de MayA. Het is hier bar slecht weer, net herfst dus jullie hebben het beter bekeken. geniet nog maar een tijdje.
    Groetjes vanuit Voorschoten