Terug in India - Reisverslag uit Delhi, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Terug in India - Reisverslag uit Delhi, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Terug in India

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

02 April 2007 | India, Delhi

Hoi allemaal!
Allereerst iedereen bedankt voor de verjaardagsfelicitaties! Hartstikke leuk en wat veel!
Inmiddels ben ik weer in Delhi, de plek waar ik twee maanden geleden rondliep met een ontzettende cultuurschok, maar nu gewoon als normaal zie! Grappig hoe snel je je kunt aanpassen aan een land.
De trek in de Himalaya was geweldig. Samen met Dan en Louisse hebben we besloten om gewoon zonder gids en dragers te gaan en lekker ons eigen ding te doen. Het pad bleek vrij makkelijk te vinden, hoewel de bergen soms wel zwaar waren. De eerste dag hadden we namelijk al meteen een 'trap' van 3000 treden. Niet mis dus en errug goed voor de conditie met alle zware paks op onze rug. s'Avonds sliepen we in hele kleine bergdorpjes en zaten we rond t kampvuur met andere trekkers. Op de derde dag hadden we het hoogste punt bereikt en klommen we voor zonsopgang omhoog. (3200 meter)Boven konden we de besneeuwde toppen van de bergen zien en toen het licht was gingen we weer naar beneden. Bleek dat het pad langs een afgrond liep en dat zie je natuurlijk niet als je met een zaklamp in het donker loopt. (een dag later was er een man naar beneden gevallen en dood, hoorden we!) Kortom een hele leuke trek en omdat het zo gezellig was ben ik met Dan en Louise naar Kathmandu gegaan. Ook weer een superleuke stad! En het beste daarvan was dat ze daar een patatzaak hadden. Gewoon eentje waar ze echte patatje oorlog maakten. Echt superlekker, beter dan de wacht! Met t gevolg dat we daar 3 dagen gegeten hebben om even de schade in te halen.
De weg daarheen was wel wat spannender. We zaten in een lokale bus, die uiteraard wat gammeler zijn. Opeens was er een onwijze knal, gevolgd door een stofwolk en paniek overal. Mensen dachten dat t een bom was en drongen uit de bus. (ik ook!) Na een tijdje realiseerde iedereen dat t een klapband was geweest die de onderkant! van de bus eruit geknalt had! Gewoon een gat in de bus. Er werd nog even hard gelachen en de bus reed verder zonder de band te vernieuwen!
Na Kathmandu zijn we naar Royal Chitwan te gaan. We hadden nog even het idee om naar Bardia te gaan, een ander park, maar dat was toch te gevaarlijk, veel rebellen en er waren een aantal doden gevallen de laatste dagen dus misschien niet zo'n goed idee!
Chitwan dus! Ter plaatse aangekomen werden we meteen weer belaagd door tientallen mensne, maar na India is dat een lachertje. Uiteindleijk zijn we met iemand meegegaan die bleek een heel leuk guesthouse te hebben. Hele leuke kamers met balkonnetjes etc. (enige nadeel; spinnen ter grote van mijn hand) De eerste dag deden we maar even niks, omdat we de avond daarvoor flink wat biertjes en gin hadden gedronken aan de rivier. De volgende dag was mijn verjaardag en besloten we vroeg op te staan om een stuk te gaan lopen in het nationale park. Neushoorns en tijgers hebben we niet gezien, maar wel een krokodil van 3 meter afstand! Onze gids raakte m aan met een stok, totdat ie opeens opsprong en wij t op een rennen moesten zetten.
Terug naar t guesthouse was er opeens een hele leuke verassing. Louise was niet meegegaan met t lopen en had inmiddels samen met de lokals de hele tuin en het balkon versierd! Echt superleuk en echt een verassing! De lokals waren blijkbaar erg precies en bleven de rest van de dag doorgaan met slingers en ballonnen gewoon omdat ze t helemaal geweldig vonden!
Smiddags zijn we op een olifant gegaan en hebben we toch nog neushoorns in het wild gezien, wat best speciaal is. Een olifant is eigenlijk de enige manier waarop je ze kunt zien omdat ze van alle andere dingen schrikken en best gevaarlijk kunnen worden. Maar we hebben een baby van 5 maanden en een volwassene gezien. Savonds hebben we natuurlijk met de nepalezen en ons drieen een biertje gedronken en kregen we nog zoete snacks of wat t dan ook was. Hele leuke verjaardag dus.
Omdat t zo gezellig was bij die nepalese mensen zijn we nog maar een dagje gebleven en hebben ze de laatste avond voor ons gekookt! De volgende dag hebben we dan toch maar de bus genomen naar de grens, terug naar India. In de eerste bus was alles nog goed, nog steeds in Nepal aan de grens hebben we wat rond gekeken en bleek er een bus naar Delhi te gaan (16 uur) wat ongeveer even lang zou zijn dan de andere weg, bus en trein naar Delhi en iets goedkoper. Dus aan de Nepalese kant van de grens de bus geboekt die vertrok aan de Indiase kant binnen een half uur! Wij rennnen naar de Nepalese kant, stempel gehaald, naar India gelopen en stempel gehaald en op zoek naar babu die ons zou wachten aan de andere kant. Babu was er wel en plantte ons voor zijn kantoortje neer met alle bagage. Het was inmiddels 4 uur, de tijd dat de bus zou gaan. Geen bus, wat op zich geen verassing is. Dan ging nog even terug naar nepal zonder te stempelen met een riksja om een fles gin te halen omdat ze dat niet hadden aan de indiase kant en uiteindeijk om half 5 kwam babu weer en bracht hij ons naar de lokale bus! Dat was niet de afspraak. wij hadden betaald voor een express deluxe bus en wilden niet in die ouwe lokale bus. (express deluxe is nog steeds superslecht) In ieder geval gingen we in de bus en onstond er een hoop geschreeuwd omtrend waar we onze bagage moesten laten. We waren alle drie met 5 mensen in discussie. Een man greep mij nog even beet en ik was zo kwaad over het hele gebeuren dat ik m goed beet had en tegen de hele bus schreeuwde dat deze man een viezerik was en dat ie me aanraakte, waarop nog meer commotie ontstond en iemand anders riep dat ik niet eens meer in de bus mocht en dat ik eruit moest. Dacht t niet. Uiteindelijk zaten we, onze bagage op z'n plek, met z'n drieen op een bankje van een meter boos te zijn. Dat schiet niet op dus zijn we zelf maar eruit gegaan, want de bus zou 24 uur minimaal, misschien wel 30 ipv 16 uur duren! Dus er maar uitgegaan en terug naar Nepal naar die man die ons ticket verkocht had. We liepen langs india en vroegen om een stempel uit, maar dat konden ze niet doen op dezelfde dag. Gelukkig na een hoop gedoe hadden we t voor elkaar dat we illegaal naar Nepal mochten zolang we de volgende dag maar terug kwamen met wat chocola wat we nooit gedaan hebben. De Nepalese grens vond t ook wel best, zolang ze ons maar nooit meer zagen en dus liepen we illegaal ( nog steeds boos ) Nepal in richting die man van t ticket. Gelukkig was hij wel geschikt en hebben we t verhaal wat overdreven en was ie erg onder de indruk van het aanraak verhaal dat ie ons ticket erg goedkoop heeft omgezet naar een treinticket. Omdat we toch nu in Nepal waren besloten we daar maar te blijven slapen en hebben we nog meer gin gekocht omdat t toch wel weer een indrukwekkende 3 uur in India waren!
De volgende dag liepen we zo weer terug langs alle stempelkantoren en bewaking naar india zonder dat iemand naar ons omkeek! Ongelofelijk! De trein bleek een stuk luxer dan de bus natuurlijk!
Nu zijn we in Delhi en gaan Dan en Louise woensdag terug naar Londen. Ik heb een treinkaartje gekocht naar Goa, het strand!
Groetjes Sandra

• 02 April 2007 - 08:25

Mariska:

weer aardig wat meegemaakt. geniet van je laatste weekjes aan het strand. van je vakantie dus!

• 02 April 2007 - 09:46

Maureen:

leuk verhaaltje weer, lekker genieten nog doeiiiiiiiiii
    xxx maureen

• 02 April 2007 - 13:48

Ron Van Der Vliet:

Tsjongejonge wat ben jij een wereldreiziger zeg. Erg mooie foto's ook. Hup naar Nepal en weer terug in India. Alsof het niks is. Nog veel plezier in India.

• 02 April 2007 - 15:59

Anoesjka :

Sjonge jonge wat een belevenissen zeg ik wordt jaloers!!!! Nog heel veel plezier en ik zie uit naar je volgende bericht
    Veel liefs Anoesjka

• 02 April 2007 - 16:10

Martijn:

hey nichtje tjonge wat een verhaal weer erg leuk!!! nog een paar weken en dan zie je eindelijk weer maar zo te lezen maak je genoeg mee en heb je het erg naar je zin veel plezier nog en spreek je snel; weer>

• 02 April 2007 - 17:49

Ma:

He Sandra
    Wat een gedoe bij de grens!
    Wens je een fijne strandvakantie,enne niet te bruin worden he,zien wij zo bleek!!!!
    groetjes

• 03 April 2007 - 10:14

Melissa:

Oh, schaam me rot, helemaal vergeten wanneer je jarig bent geweest. Na toch nog gefeliciteerd! Heel veel plezier nog aan het strand!! Geniet er maar van. En ik hoorde tot gauw he!!!

• 04 April 2007 - 07:45

Reiny:

Sandra wat heb je allemaal weer meegemaakt. Hoe moet dat straks in Oudewater,zal voor jou saaie boel zijn,geen krokodillen, neushoorns enz.Geniet nu dus maar dubbel van je laatste weekjes. Groeten Jan en Reiny

• 04 April 2007 - 11:28

Jim:

Greetings from your cousin in Canada! Last year at this time, my son David was going to school in India. He may have been to some of the same places you have been. Your travels sound very exciting.
    Greetings, Jim

• 09 April 2007 - 19:14

Uncle J & TanteRiet:

A belated happy 24 th birthday,hope you can find your way home again.veel plezier en groeten uit Canada.Bye

• 13 April 2007 - 18:46

Jeffrey:

Weer mooi verhaal. Jij maakt meer mee, dan wij hier! Geniet er zeker nog maar van. Lekker naar het strand!!!!!