En dan denk je dat je bereisd bent.. - Reisverslag uit Delhi, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu En dan denk je dat je bereisd bent.. - Reisverslag uit Delhi, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

En dan denk je dat je bereisd bent..

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Februari 2007 | India, Delhi

He allemaal,

Nou, canada is vaarwel gezegd. Ik had het de laatste week wel een beetje moeilijk, want bij edwin en sandra was alles zo lekker georganiseerd,gezellig en normaal en om dan weer terug te gaan naar die vieze hostels is weer even wennen. In canada zijn die hostels ook echt een beetje vies, want canadezen mogen er ook slapen met t gevolg dat veel arme mensen dat dus ook doen. in ieder geval weer via de rocky mountains en vancouver island terug naar vancouver waar ik op maandagavond het vliegtuig heb gepakt naar Londen. Ik kon mijn bagage meteen inchecken voor Delhi en dat betekende dus dat ik niet meer in hoefde te checken op Heathrow en dus toch een paar uurtjes de tijd had om even snel londen in te gaan, Heel even dan, want t was maar twee uur en echt iets zien valt dan toch nog tegen zonder map. Maar toch wel even leuk rondgelopen en wat was t raar om weer in een Europese stad te zijn even met al die oude gebouwen en het is natuurlij ook veel drukker en kleiner. Dat was nog maar Londen!
S avonds weer een vliegtuig ingestapt en nu richting Delhi. Onderweg begon ik toch een beetje na te denken hoe dat nou zou gaan moeten, twee dagen niet slapen en dan meteen in zo'n mega stad een hotel opzoeken enzo, dus maar even rondgevraagd of er nog iemand zoiets deed, en jawel gelukkig was Paul een engelse zuid-afrikaan die voor de 5e keer naar India ging er ook! Hij is echt superenthousiast over India en ik loop lekker achter hem aan terwijl hij een beetje uitlegt hoe alles in izjn werk gaat hier. Want wat een land is dit zeg. Totaal niet te vergelijken met China of zuid- oost azie. Eigenlijk is het verschil met die landen en india net zo groot als nederland en china. Wat een drukte, idioot verkeer, maar dan bedoel ik ook echt idioot (erger als vietnam ofzo)Mensen die langs de straat kruipen zonder benen, riksja's en tuktuks die je voor je voeten rijden koeien op de weg enz enz. Ik kan gewoon niet beschrijven hoe Delhi eruit ziet!Er gebeurt echt van alles en je ziet zoveel, dat je gewoon niet realiseerd of 1 ding kan zien. Gisteren heb ik dan ook de hele dag fijn achter Paul aangelopen, die zich hier net zo thuisvoelt als ik in Bangkok.Hij heeft me dus even wegwijs gemaakt en aangewezen waar het goed eten is enzovoorts. Het nieuwe gedeelte van Delhi is trouwens een stuk westerser, met adidaswinkels met een portier voor de deur zoals ze dat in Parijs ook hebben. Gisteravond nog even naar een echte indiase band gekeken in een upperclass drinkgelegenheid. (ik was de enige vrouw daarbinnen) Ongelofelijk en dan loop je naar huis staat er opeens een koe voor je deur! Vanochtend ben ik even alleen op stap en merk meteen het verschil. Ik word nauwelijks aangesproken op straat en als je iets wilt kopen zie je ze een soort denken, he dat is geen man, wat nu. Maar ze doen nog wel wat je ze vraagd. De komende dagen blijf ik hier nog even. Niet omdat het hier zo genieten is ofzo, maar gewoon omdat het hier zo raar is dat ik het even goed moet zien en hopelijk ook wat rustiger word, want het hartje pompt hier wel een stukje sneller. (kunnen jullie uit dit chaotische verhaal ook wel afleiden denk ik) Volgende bestemmiong wordt waarschijnlijk Agra voor de taj mahal.
Nou ik hou jullie op de hoogte met de volgende keer een iets duidelijker verhaal!
groetjes sandra

  • 08 Februari 2007 - 08:20

    Ma:

    Hoi Sandra wat spannend allemaal!!!!!Wat leuk dat je Paul hebt ontmoet.
    Kun je de mensen ook verstaan of spreek je gewoon Engels?Gaat Paul ook rondtrekken?Nou ik hoor wel van je.Veel plezier.
    Groetjes ook van Pa.

  • 08 Februari 2007 - 09:29

    Mariska:

    Zo he, dat klinkt allemaal best wel heftig en spannend. misschien toch maar mannenkleding aan? heel veel succes en plezier daar!

  • 08 Februari 2007 - 11:31

    Tamara:

    He San,

    Wat fijn dat je Paul hebt ontmoet, toch prettig om iemand bij je te hebben die de weg een beetje kent!
    Klinkt wel weer spannend allemaal hoor!
    Veel plezier en de groetjes van ons!

  • 08 Februari 2007 - 12:03

    Annet:

    Hee meissie! Spannend allemaal zeg! En ik me maar druk maken over (m'n eerste) ski vakantie van een weekje! Je bent wel een geluksvogel dat je precies de juiste mensen tegen het lijf loopt! Is die Paul verder nog interessant?! Geintje! Veel plezier en kijk er naar uit dat je weer deze kant op komt! x

  • 08 Februari 2007 - 12:31

    Maureen:

    heyyy
    Wat leuk allemaal was effe vergeten dat je daar oook nog heen ging haha..
    have fun en geniet lekker hoor doei xxx maureen

  • 08 Februari 2007 - 13:09

    Hedi:

    Geweldig! wat een ontdekkingsreis zeg! en dan zit ik hier burgerlijk te wezen in de sneeuw!!!! (ook lekker hoor, maar krijg wel kriebels als ik je verhalen lees)Doe lekker rustig aan en kijk goed rond, en geniet vooral, je zal hier nog jaren naar terugkijken..
    Grt Hedi

  • 08 Februari 2007 - 18:58

    Anoesjka :

    Hoi Sandra

    wat een spannende,grappige en boeiende verhalen, leuk om te lezen hou je haaks en tot het volgende bericht heel plezier

  • 09 Februari 2007 - 09:43

    Anouk:

    Jeeje sandra, het klinkt wel erg indrukwekkend. Lijkt me wel fantastishc om te zien, zo'n verschil met hoe ons leventje voortkabbelt. Geef je ogen de kost en geniet!
    x Anouk

  • 09 Februari 2007 - 11:20

    Evelien:

    He Sandra,

    Hemelsbreed ben je volgens mij echt al de hele wereld rond geweest. En nog steeds maak je spannende dingen mee!!! Ben je nog wel van plan om ooit terug te komen? Nouja tot die tijd is het fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt!! Ik hoop dat er volgende keer weer foto's bijzitten. (dat geeft waarschijnlijk een beter beeld van rondkruipende mensen of verbaasde vrouwvresende mannen!). Heel veel plezier nog.

    groetjes, Evelien

  • 09 Februari 2007 - 11:21

    Melissa:

    He San,
    Gaaf man al die cultuurverschillen en die avonturen, het zou wel wennen zijn als je zo weer in het saaie Nederland bent!! Geniet er dus maar van!! En hou ons natuurlijk op de hoogte! Dan kunnen wij ook nog een beetje meegenieten!!
    Have fun and take care!
    x

  • 11 Februari 2007 - 17:51

    Judith:

    hey meissie,
    kijk jij kan teminste zeggen dat je de (halve of hele)wereld hebt rondgereisd!!! wel beter dat die Paul je een beetje wegwijs maakt daar, het lijkt me een apart land Delhi.
    nou meis doe voorzichtig en tot gauw.
    x judith

  • 13 Februari 2007 - 11:42

    Jolanda:

    He san, wat spannend allemaal weer! Geniet er nog maar van.. Hoop dat Paul je een hoop laat zien.
    Mail je binnekort....
    Liefs Jo

  • 13 Februari 2007 - 19:31

    Eelco En Floran:

    Heftig he India. VOnden wij ook maar het is daarentegen ook zo intens. In Agra is het wel even opletten. Het is niet gevaarlijk maar ze hebben je snel beet, althans dat is onze ervaring. Houd de kaart in de gaten en weet een beetje waar je heen moet en gaat. Dan komt het allemaal in orde. Geniet ervan want India is geweldig. Veel liefs Eelco en Floran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 75725

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: