van zuid naar noord - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu van zuid naar noord - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

van zuid naar noord

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Januari 2007 | Canada, Red Deer

Hallo allemaal,

Na Nieuw-Zeeland ben ik naar het paradijs Fiji gevlogen. Echt een land wat alleen maar uit tropische stranden bestaat. Een half uur nadat ik aankwam op t vliegveld zat ik al tussen de lokals aan de cava! Cava is een soort drankje wat ze van een tot poeder geslagen wortel maken. Mensen worden er heel lui van en dat was het begin van Fiji-time! Ofwel, tijd bestaat niet en alles word heel rustig aan gedaan. Ik ben een paar dagen naar een klein eilandje geweest, waar de mango’s naar beneden vielen en we kokosnoten pakten als je dorst had. Echt geweldig, maar na een paar dagen hangmatten is het ook weer genoeg geweest. Daarom naar de hoofdstad Suva. De situatie in Fiji was op het moment dat ik daar was een beetje anders. Het leger had de regering overgenomen en het werd dus niet echt aangeraden om naar de hoofdstad te gaan. Maar over het algemeen vallen zulk soort situaties wel mee dus ben ik er gewoon heengegaan om even rond te kijken. Alles was rustig, behalve af en toe een wegblokkade door militairen. Daarna ben ik nog even door gereisd naar een ander resort, wat erg goedkoop, maar toch luxe was. Dat kwam omdat er elk jaar een engelse tv serie opgenomen word, soort temptation island voor beroemdheden oid. Erg mooi dus. Daar leuke mensen ontmoet en met hen verder gereisd richting vliegveld. Helaas was de week veel te snel om en ‘moest’ ik naar Hawaii.
Op 10 december s’avonds vertrok ik, om op 10 dec. s’ochtends vroeg aan te komen in Honolulu. Daar wat rondgekeken op het overbevolkte Waikiki, Scheveningen is er niks bij. En na de echt tropische stranden van Fiji was Hawaii behoorlijk tegenvallen. Wel ben ik nog een dagje naar het wereldkampioenschap surfen wezen kijken wat wel echt leuk was, want zulke hoge golven zijn niet op veel plekken. Ik ben alleen op het eiland Ohau gebleven, want er was niet genoeg tijd om ook naar andere eilanden te gaan.

(Het volgende deel is gemaakt met medewerking van Sandra Spruit)
Inmiddels ben ik aangekomen in het koude, winterse Canada. Aangevlogen op Vancouver (BC), ben ik maar meteen door gegaan naar mijn broertje in Red Deer. (Alberta) Gelukkig herkenden ze me nog. De eerste paar dagen waren erg aanpassen, met een dak boven me hoofd, een matras onder m’n kont, hollandse pot plus kinderen. Gelukkig zijn ze netjes opgevoed, hoewel ze toch wel eens geluid maken. Alles went. Toen ik onderweg was naar Red Deer vanaf Calgary, kwam ik een vrouw tegen die bij haar broer in Red Deer ging werken. Dus maar meteen mijn telefoonnummer gegeven en inderdaad, na twee dagen belde haar broer en kon ik de volgende dag meteen beginnen. Ik werk nu dus op de Heritage Ranch, wat een soort recreatiepark is waar mensen wat kunnen drinken, een feestje kunnen geven en ook een slee kunnen huren wat dan getrokken word door twee paarden. Alles is vrij ongeorganiseerd en daarom ook best flexibel. Taken die ik doe: eten koken, komen de mensen niet opdagen, cinnamonbuns maken die mislukken, voor de eerste keer arresleetje sturen als er een journalist staat te kijken. En inderdaad, tijdens een van mijn eerste tochtjes ging het bijna fout. Mijn grote slee glee weg. Liep gelukkig goed af.
S’avonds kan ik hier goed uitrusten. Canadese tv kijken waarbij je de keus hebt uit 800 kanalen, waarop t altijd reclame is. Soms gaan we winkelen in megagrote winkels.Verder leer ik heel veel over kinderen opvoeden en weet ik dat ik daar nog lang niet aan toe ben. Nu moet ik er bijschrijven dat ze wel lief zijn en dat t misschien ook wel aan mij ligt. Na het eten oefenen we altijd even met Jessica die nu een beetje kan lopen en de eerste stapjes al gezet heeft.
Ook ben ik al twee keer in de schuur geweest, heb zelfs al geholpen voeren. Echt leuk die biggetjes, maar in t echt is Bertus toch een beetje oud (Bertus de beer/varkensmannetje) en varkens groter dan ik dacht.
Vanochtend hoefde ik niet naar m’n werk, omdat het weer zo slecht was. Het stormt en is wel min 20 met een windchill zodat het min 30 aanvoelt. Ik ben heel even naar buiten gegaan en het was inderdaad koud. Alle schoolbussen zijn gecanceld and all travel is not recommended.
Ik blijf hier nu nog tot na Edwin zijn verjaardag en wil dan via de Rockies terug naar Vancouver. Op 5 februari vlieg ik via Londen naar New Delhi, toch de wereld rond dus!
Hopelijk is iedereen weer wat meer op de hoogte van mijn belevenissen rond de wereld.

Groetjes

  • 11 Januari 2007 - 08:28

    Gijsco:

    Hey Sandra,

    Wauw, ben ik even jaloers op jouw verhaal!! Fuji, hawai, damn... nou hier stormt het en is het ongekend warm voor de winter (10 tot 13 graden). Dit heeft waarschijnlijk met het broeikaseffect te maken, dat om een of andere stomme reden hier in Europa de meeste gevolgen vertoont.

    Maar je hebt dus al een baantje en je lijkt wel overal te komen, ik begin me werkelijk af te vragen ofdat je nog eens terugkomt en een pilsje komt pakken in the good old Mell's place? :)

    Ik lees je verhalen trouw en met veel plezier en wacht al weer op de volgende.

    Groetjes xxx

    Gijsco

  • 11 Januari 2007 - 10:13

    Hey San!:

    Erg leuk om weer wat van je te horen! Zeker nu we elkaar al een tijdje niet meer op msn hebben gesproken. Ik dacht al dat je nu wel ondertussen in Canada moest zitten. Leuk he kinderen! haha! Ik werk nu een paar dagen per week met ze op een kinderdagverblijf, maar ze zijn meestal toch wel lief hoor (zelfs nadat ze net in hun broek hebben gepoept of over hebben gegeven). Nou heel veel plezier nog en geniet er nog maar lekker van, want voordat je het weet ben je weer thuis.

    Liefs Maaike

  • 11 Januari 2007 - 12:06

    Appeltje:

    Super super super, lof lof lof! Petje af, zo... nog meer veren in je h*l? Komt tie, jij bent echt goed bezig dame! Heel veel plezier, en dikke X

  • 11 Januari 2007 - 17:25

    Martijn:

    heyhey san neefje hier klinkt allemaal wel weer eerg gaaf voral dat surfen ben jalours spreek je snel weer groet>

  • 12 Januari 2007 - 11:11

    Edith :

    Hey Sandra,
    Nog de beste wensen voor 2007! Bij ons was oud & nieuw weer een standaard verhaal, maar voor jou vast weer een leuke ervaring!
    Weer een leuk verhaal om te lezen en het klinkt allemaal heel relaxed! Dat moet het ook wel zijn anders had je er niet nog een paar maanden aan vast geplakt ;-)! Geniet er nog maar van...!

    Groetjes, Edith

  • 14 Januari 2007 - 11:04

    Adri Kraaij:

    Hoi, we hadden het laatst nog over je, dat we al een tijd niets van je hadden gehoord. We missen je best wel bij Capac. Ik vooral moet momenteel alleen roken.
    Er is weer veel veranderd, Uriel, Saskia, Aike zijn allemaal gekomen en gegaan.
    Momenteel zitten we met Hans, Johan, Nienke, Hedi, Anja en ik. Plus onze zaterdagkoning waarschijnlijk ken je die wel heeft ook op VGD gewerkt, hij doet de zaterdagaankomst. Dat was de reden dat je ter sprake kwam, we beginnen van hem te balen en willen desnoods zelf weer op zaterdag gaan werken.
    Zo te zien kom jij nog lang niet terug naar Nederland en betwijfelen of als je terug komt nog wel weer bij ons wil komen werken.

    groetjes en hopelijk tot ziens

  • 15 Januari 2007 - 15:36

    Jolanda:

    He san.. Wel ff wennen het koude weer denk!!
    Allemaal weer erg leuk..
    liefs jo

  • 15 Januari 2007 - 18:40

    Jeffrey:

    Weer een mooi verhaal. Van lekker warm naar goed koud! Maak je hier niet meer mee. Veel plezier nog!!!

    Groeties Jef

  • 17 Januari 2007 - 14:23

    Eveline:

    Ha die San,
    Super om al die verhalen te horen, en dat allemaal terwijl je een jaartje geleden bij mij op de bank nog geen kroepoek wilde omdat het van garnalen was gemaakt. Jij zat natuurlijk altijd al vol verrassingen. Het lijkt me heel leuk om je weer eens te zien maar in de tussentijd neem ik genoegen met je verhalen. Geniet er nog van en tot horens.
    Groetje eef

  • 19 Januari 2007 - 17:31

    De Friese " DeVries":

    Hallo Sandra je verhaal weer gelezen.Je hebt al weer van alles meegemaakt als ik het zo lees.Vooral van tropisch tot min 20 is al geen kleinigheid.Nog veel plezier verder en geniet van alles. Groeten Jan en Reiny de Vries

  • 27 Januari 2007 - 08:47

    Annet:

    He San!
    Leuk leuk leuk! Jij bent echt een dappere dodo! Hier zijn ook wat veranderingetjes! Je moet maar ff je telnr. geven bel ik je gewoon! Spreek je snel xjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Red Deer

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 75774

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: