Naar huis - Reisverslag uit Anjuna, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Anjuna, India van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 April 2007 | India, Anjuna

Hoi allemaal,

Hier is dan het aller allerlaatste verslagje uit t oosten!
De laatste 3! weken heb ik eerlijk gezegd weinig gedaan. Uiteindelijk heb ik de trein genomen uit Delhi naar Goa. Natuurlijk werd mij verteld dat t 26 uur zou duren en uiteraard was er weer gelogen en zat ik voor 38 uur in de trein. Maar uiteindelijk was ik er dan toch op t strand. De enige plek waar je in India in een bikini kunt rondlopen in plaats van je tot je knieen en ellebogen te bedekken. Ik ben ongeveer 10 dagen in Palolem gebleven en de dagen bestonden uit strand, hangmat en eten en drinken. Niets mis mee dus. Vanuit daar ben ik naar t noorden gegaan naar een strand dat Arombol heet. Een soort hippieplaatsje met genoeg gekke mensen en wannabe hippies. Daar heb ik een paraglide gedaan wat erg leuk was en ben ik nog uitgenodigd op een indische (weliswaar christelijke) bruilofd wat ook echt een topavond was. Vandaag ben ik verhuisd naar Anjuna, wat iets dichter bij t vliegveld is. Morgen ga ik nog even de laatste spulletjes kopen en donderdagochtend vroeg op om naar t vliegveld te gaan om deze keer niet naar een volgende bestemming, maar naar huis te vliegen.
Het is een verschrikkelijk raar idee om naar huis te gaan, ik zou graag willen blijven, maar het is misschien ook wel genoeg zo.
Ik ben uiteindelijk 15 maanden weggeweest, heb 16 landen bezocht. Ik vond vooral t reizen in Azie fantastisch omdat er altijd wel iets onvoorspelbaars gebeurd. Ook in de westerse landen heb ik mooie dingen gezien, leuke mensen ontmoet en t goed naar mijn zin gehad.
Hoogtepunten zijn vooral; heel Laos, vulkaan in indonesie, slapen op everest, werken (vooral de gezelligheid na t werk) in Australie, in een echt huis bij de spruitjes in canada verblijven en zo kan ik nog wel even doorgaan. Elk land heeft in ieder geval wel goede herinneringen.
Minpunten zijn er weinig, ik heb veel geluk gehad, maar wat ik niet zal missen is de soms toch wel slechte hygiene, maar gek genoeg wen je daar ook aan plus de soms wel hele lange bus en treinritten, hoewel zelfs dat vaak leuk was. Hoewel ik een groot deel van t afgelopen jaar in bussen en treinen heb doorgebracht. Ik heb dit jaar ongeveer 20 keer gevlogen en nog 3 vluchtjes voor de boeg.
Wat ik ga doen als ik terug ben weet ik nog niet precies. Uiteraard zo snel mogelijk weer aan het werk, want het is bijna op! Of ik hierna nog een reis ga maken weet ik ook nog niet. In ieder geval zal ik niet meer alleen gaan denk ik. Het is vaak een voordeel om alleen te zijn omdat het makkelijk is om mensen te ontmoeten en je precies kunt doen wat je wilt. Ik ben blij dat ik het u alleen heb gedaan, maar voor sommige landen, india vooral, is het zeker veel veiliger om met meer te zijn.
In ieder geval wil ik iedereen die deze site gevolgd heeft hartstikke bedanken voor alle berichtjes! Hartstikke leuk en helpt soms echt als t even iets moeilijker was.
Ik kijk ernaar uit iedereen weer te zien!
tot heel snel!

  • 24 April 2007 - 11:28

    Tamara:

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad! het was vast een enorme ervaring!
    Ik ben zeer benieuwd naar al je verhalen!

    Wij kijken er ook zeker naar uit om je weer te zien.

    Tot gauw!

    liefs Mattieu, Tamara en Danique

  • 24 April 2007 - 11:33

    Capac:

    geweldig nieuws!!
    Zoek je werk? bel ons wij willen je graag weer terug en de zomer genieten van je verhalen!!

    groetjes woerden (hedi)

  • 24 April 2007 - 15:58

    Edith:

    Hey Sandra,
    Ik zat het me van de week nog af te vragen, kwam Sandra nu deze maand thuis...? Ik vond het leuk om je avonturen te volgen! Goede terugreis en tot snel!

    Groetjes, Edith

  • 24 April 2007 - 19:24

    Anoesjka :

    He Sandra wat heb je toch allemaal beleefd vondt het wel leuk om van zover mee te kijken naar je avonturen dar zal ik wle missen maar iedereen zal wel weer blij zij je te zien
    Groetjes Anoesjka

  • 24 April 2007 - 20:13

    Ma:

    Welkom thuis.!!!!!
    We wensen je een hele goede reis naar huis.
    Tot op Schiphol!!!!
    Groetjes ..........

  • 24 April 2007 - 21:09

    Martijn :

    hey san nou tot snel he hoor graag je mooie verhalen en hoe het was groeten neef

  • 25 April 2007 - 17:04

    Jeffrey:

    Vreemd om San zo weer in levende lijve te zien. Succes met het laatste stukkie reis, en zien je snel

    Groeties Jef

  • 25 April 2007 - 18:21

    Marion:

    Hey meissie,

    goed om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt gehad! Ik heb je weblog met heel veel plezier gelezen, en alvast een hele goede reis naar huis!! En geniet nog eventjes!

    groeten marion

  • 26 April 2007 - 17:38

    Jolanda:

    He San,

    Hele goede reis gewenst! al lees je dit ben jeonderweg en tot morgen kunnen we nu zeggen.

    liefs jo

  • 26 April 2007 - 20:22

    Eelco En Floran:

    Welkom in Nederland.
    We zijn benieuwd naar jouw verhalen dus als je een keer zin hebt om naar het Oosten af te reizen dan ben je meer dan welkom. Via de mail mailnaarflo@planet.nl of via de telefoon 0575 460051. Ik (Floran) heb op dit moment geen werk dus tijd zat om een keer wat af te spreken. Lijkt me erg leuk! Rustig aan en geniet nog vooral erg na van wat je gedaan hebt. Voor dat je het weet zit je weer in het Nederlandse ritme.
    Hartelijke groet,
    Eelco en Floran

  • 27 April 2007 - 14:33

    Maaike:

    Leuk dat je weer thuis komt/ bent! Als je weer een beetje bent bijgekomen van de reis en weer wat tijd hebt dan moet je maar even bellen! Kun je eindelijk mijn dikke buik gaan bewonderen:)

    Tot gauw!

    Liefs Maaike

  • 17 Mei 2007 - 07:52

    Douwe De Vries:

    Hee Sandra, ben gister net thuis gekomen van mijn wereldreis en lees nu net jou laatste bericht. Zo te lezen heb jij ook een fantastische reis gehad, wat is het verslavend! Het is vreemd om weer in een bekende omgeving te zijn, en toch ook wel weer heel leuk om iedereen weer te zien!

    Gr. Douwe de Vries uit Oudega W

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Anjuna

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 75687

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: