Oorlog en strand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Oorlog en strand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Oorlog en strand

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 April 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Eigenlijk realiseerde ik me niet dat t alweer meer dan twee weken geleden is dat ik iets geschreven heb, het leek een week geleden. Maar dat betekent dat de tijd snel gaat en dat schijnt een goed teken te zijn helaas. Inmiddels in Cambodia. Mijn kleding bleek wel oke te zijn, voor hier in ieder geval en heb 2 betere exemplaren naar huis gestuurd. Na Hoi an ben ik nog naar Na trang geweest, waar wat strand was en nog wat andere sightseeings. Van daaruit via Dalat naar Ho Chi Minh, oftewel Saigon. Dat was wel weer even wennen. Zoals jullie misschien wel op Peking Express hebben gezien (grappig dat die een beetje t zelfde gebied doen als je bedenkt dat ik bijna heel misschien zelf had meegedaan) heeft elke persoon in deze stad een eigen motor. Echt bizar druk, maar heel erg spannend om dan een motor te nemen en door de stad te rijden. (laten rijden natuurlijk!) Gelukkig geen ongelukken gehad, wel gezien uiteraard, maar dat kan ook bijna niet anders aangezien iedereen zijn eigen regels heeft en 1 verkeersagent met een fluitje een knooppunt van 5 straten met honderden motors probeerd te regelen. In Saigon ben ik onderanderen naar t oorlogsmuseum geweest. Dat was vrij heftig, veel foto's van gewonden tgv fosfootbommen en orangebommen. Ook amerikaanse soldaten die een stuk lichaam vasthouden en erom lachen. echt raar. T vreemde was ook dat ik een paar jaar geleden t monument in Washington DC heb gezien en dat natuurlijk een tegenovergesteld verhaal was. (moet wel, tis amerika)
Na saigon ben ik de grens overgegaan naar Cambodja. Op mijn verjaardag, waar ik een beetje tegenop zag, omdat ik Vietnam niet zoveel mensen heb ontmoet als in Laos en Thailand. Uiteindelijk werd t een hele leuke avond, omdat we met 8 mensen de grens overstaken en ook allemaal in t zelfde guesthouse bleven, hebben we s'avond wat biertjes gedronken om t te vieren!
De volgende dag zijn we met zijn allen naar S21 gegaan,een omgebouwde school dat in de tijd van de Rode khmer een gevangenis was en dat is niet zo heel lang geleden. Allerlei martelwijzes en vreselijke dingen waarvan ik niet blij ben dat ik t gezien heb. Daarna naar de killing fields, massagraven. T was niet echt leuk, maar ik vind dat je ook de minder positieve dingen moet bekijken als je in een land als dit bent.
Uiteindelijk ging iedereen de volgende dag zijn eigen weg en ben ik naar sihanoukville gegaan. Echt t perfecte strand, waar je gratis in een guesthouse kon slapen, zolang je maar een keer per dag wat at in t restaurant. Ik was van plan om daar maar twee nachtjes te blijven, maar t was zo leuk daar, dat ik maar wat langer gebleven ben. Elke dag leerde ik ook meer mensen kennen op t strand en s'avonds was er een soort strandtent waar iedereen heen ging. (ik kon er niks aan doen, maar omdat ik boven een 24 uur bar sliep, dus moest ik wel uit!! haha) Ook de 'familie' van t guesthouse was superaardig en we moesten papa tegen de eigenaar zeggen. Uiteindelijk toch maar weggegaan daar, en terug naar Phnom Phen en vanuit daar naar Kratie, waar ik zoetwaterdolfijntjes heb gezien, voordat ze uitgestorven zijn. Vanmiddag ben ik aangekomen in Siem Reap, wat schijnbaar vrij beroemd is door angkor wat, dat is voor morgen. Daarna waarschijnlijk voor de laatste keer naar Bangkok en daarna naar t zuiden. Ik heb nu wel zin in Bangkok, eindelijk weer een Mac!
Kortom kom voorlopig nog niet terug, groetjes uit Cambodia

  • 06 April 2006 - 14:45

    Martijn:

    heyhey die sandra hoe gaat ie leuk weer wat van je te horen topie! nou ik geloof dat je het wel naar je zin hebt als ik het zo lees erg gaaf ook die fotos kan ik er tenminste een beeld bij vormen hey veel plezier en hoor weer van je groetjes martijn

  • 06 April 2006 - 17:54

    Gerda De Groot:

    Hoi Sandra,
    Even een berichtje uit het nog steeds koude Nederland. (het voorjaar is nog niet in zicht; het gaat weer vriezen).
    Mattieu is inmiddels een bekende Nederlander geworden.Hij was woensdagavond op tv; hij werd geinterviewd door Henk Westbroek van RTV Utrecht;
    Op de vraag "waar ben jij aan verslaafd?", antwoordde hij: "aan KOEIEN" en ook aan vrouwen: zijn eigen vrouw natuurlijk. Verder nog veel reisplezier.
    Groetjes uit Maarssen.

  • 07 April 2006 - 04:22

    Uriël:

    He Sandra,

    Leuk weer iets van je te horen. Zo te zien en te lezen heb je het erg druk en vliegt de tijd om. Ik moet zeggen ik ben onwijs jaloers. Ik zou ook wel lekker weg willen zijn.

    Groetjes Uriël

  • 07 April 2006 - 07:28

    MA:

    Hoi Sandra ,VEEL PLEZIER ,HE.
    We volgen je op de kaart .
    Ik zou zo mee willen reizen!!!

  • 08 April 2006 - 07:43

    Anouk:

    Wat indrukwekkend om mee te maken allemaal! Leuk om te lezen weer, Sandra!
    plezier weer verder!

  • 09 April 2006 - 19:52

    Cor En Helma:

    Hoi Sandra, Vanmorgen bij familiebezoek hoorden we de laatste nieuwtjes van je reis. Dus natuurlijk ook zelf even gelezen wat je allemaal hebt beleefd. Super! Geniet ervan, groetjes,Cor en Helma

  • 10 April 2006 - 06:12

    Linda:

    Hey san,gelukkig gaat alles goed zo te lezen. Ook hier gaat alles prima. Nou heel veel plezier nog.
    x linda

  • 11 April 2006 - 20:22

    Bea, Annet, Ronald, Mirjam:

    Hoi San!
    Wij zitten met z'n allen je verhaal te lezen.(nou ja ik heb het voorgelezen, met stemmetjes en de perfecte klanken!) Super spannend allemaal weer! We horen snel van je! Het eerste tentfeest van de KPJ in Montfoort was niets aan! x

  • 17 April 2006 - 17:24

    Ton En Leny Boere:

    Ha Sandra, ik heb eindelijk je site te pakken en je verhaal gelezen, toevallig via de EO de doc. gezien over die Express, dus heb 'n beetje idee hoe je reist en hoe Cambodja nu is. Wij wensen je 'n goeie voortzetting van je reis en als ik nieuwsgierig ben zoek ik je weer op! Groetjes ook namens Ton: Leny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 75754

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: