Welcome to the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Welcome to the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Welcome to the jungle

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

He allemaal,
Eindelijk ben ik weg uit Bangkok, ook al was het er eigenlijk best leuk de laatste keer; het blijft iets te heftig daar. Daarom had ik maandag een busticket gekocht naar Ayuttaya. Na veel zoeken en afdingen (begin er een beetje handigheid in te krijgen!) had ik een heel goedkoop ticket, maar dat bleek een soort lokaal ov te zijn. Ik zat als enige farang tussen allemaal thaise mensen en werd echt in the middle of niks afgezet. Maar na een beetje rondkijken een leuk guesthouse gevonden en meteen al veel leuke mensen ontmoet. Ayuttaya is de vroegere hoofdstad en heeft allemaal gigantische tempels en boeddha's.Naast het guesthouse was een bar, waar s'avonds een lifebandje speelde. De volgende ochtend ontmoette ik de thaise zanger van die band en die wilde ons wel rondleiden door de stad. Dat was echt heel erg leuk en gezellig, We hebben allerlei thais eten geproefd en een beetje uitleg gekregen over het boeddisme. Ook kreeg ik een soort nummer bij die boeddha en daarbij een voorspelling van de toekomst in het thais die hun toen vertaald hebben in het engels. Het kwam er ongeveer op neer dat ik nu een visachtig dier ben en weer een draak word net als in een van mijn vorige levens en dat ik in zuidelijke richting moet gaan. Erg apart allemaal!
Na een paar dagen ben ik s'nachts naar Chang Mai gegaan en ontmoette ik Gregg en Katie. Met hen ben ik meegegaan op een trek door de jungle. 3 dagen lopen! en slapen in dorpjes die nu leven zoals wij een paar honderd jaar geleden leefden. Het was erg zwaar, we hebben 30 km gelopen en een berg van 1400 meter beklommen, maar die dorpjes waren echt onvoorstelbaar. Mensen leven echt in krotten van bamboo en het 'huis' waar wij sliepen stond op palen en als je door de bamboevloer naar beneden keek zag je gewoon de varkens en kippen onder je lopen! Tegelijkertijd staan naast hun huizen wel grote chevrolets en werken de mannen gewoon in de stad.
Nu ben ik weer terug in Chang Mai en ben ik aan het bedenken wat ik ga doen als mijn spierpijn weg is!
Werkse allemaal nog in dat koude nederland en tot het volgende bericht!
(Het is echt leuk om al die reacties te lezen! Heb nu ook foto's bijgevoegd, zie ook vorig bericht. Het lukte niet eerder, als ik ergens de usb indeed stond er stroom op de kabel!)

  • 13 Februari 2006 - 08:21

    Richard Spruit:

    Wat een leuke foto's. Ik had hier in ons 'geregelde' nederland al gehoord dat Bangkok nogal 'overweldigend' kan zijn. Wat dat betreft zien die dorpjes in de jungle er een heel stuk rustiger uit. Je bent in ieder geval een unieke ervaring aan het opdoen!

    Groeten,

    Richard

  • 13 Februari 2006 - 09:37

    Marion:

    Hey sandra,

    leuk om te horen dat het allemaal goed gaat en te lezen over de dingen die je hebt meegemaakt. Geniet ervan!

    groetjes marion

    Ps: weersverwachting gisteren in Nederland: sneeuw! ;-)

  • 13 Februari 2006 - 09:49

    Hedi:

    Hoi Sandra, Erg leuk om te lezen, alle herinneringen komen weer naar boven! Leuk dat je nu al zoveel mensen ontmoet hebt, veel plezier verder grt,

  • 13 Februari 2006 - 11:10

    Appel:

    Jaloeeeeeeeeeeeeers!! Ziet er geweldig uit! Succes San X Jonathan

  • 13 Februari 2006 - 11:50

    Tamara:

    Hoi Weeskind!

    Wat een gave foto's zeg, ben wel een beetje jaloers hoor!

    Zo te zien gaat het super met je en heb je veel plezier, geniet er maar lekker van meid!

    groetjes Mattieu en Tamara

  • 13 Februari 2006 - 13:22

    Kim:

    tytirehb,gnv mctrcuhj yrmnrgthmihg,9io(vertaling: ik mis je heel erg. Als ik naar je foto kijk en mama vraagt waar jij bent, dan zeg ik: weg!)

  • 13 Februari 2006 - 13:24

    Harry En Mariska:

    Wat een onwijs gave foto's, vooral die met die olifanten! Fijn dat je je draai gevonden hebt en het naar je zin hebt. Geniet er van!!!!!

  • 13 Februari 2006 - 17:52

    Martijn:

    heyhey sandra ziet er echt geweldig uit hoop dat het naar je zin hebt maar dat gaat lukken veel plezier en wacht in spanning op het volgende verhaal groetjes martijn (neefie)

  • 13 Februari 2006 - 18:04

    Magda:

    He die San!!!
    Nou zo te zien heb je het goed naar je zin.... Super die foto's nou heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende avontuur!!
    Groeten Stef en Mag.

  • 13 Februari 2006 - 18:07

    Magda:

    He die San!!!
    Nou zo te zien heb je het goed naar je zin.... Super die foto's nou heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende avontuur!!
    Groeten Stef en Mag.

  • 13 Februari 2006 - 18:40

    Larisa:

    hallo sandra. ben blij dat het zo goed met je gaat en ben ook erg jaloers dat je al zo bruin bent. groetjes van ons allemaal

  • 14 Februari 2006 - 13:56

    Arjan:

    goed om te horen dat je het erg naar je zin hebt! Ik lees echt met plezier je reisverslag en kijk graag naar de foto's ( het mogen er best wat meer zijn hoor en natuurlijk ook meer naakt!) Kom zelf net terug van vakantie naar oostenrijk. Ben daar veel en hard gevallen, uiteindelijk ben ik door mijn rug gegaan en kon weinig meer. Toch was het een leuke vakan

  • 15 Februari 2006 - 11:29

    Arno:

    Zo te zien gaat het helemaal goed komen met jou daar! (had ook niets anders verwacht van jou)
    succes verders met je trip, en ik blijf je regelmatig volgen.

  • 19 Februari 2006 - 16:05

    Eveline:

    He San,
    De foto's zien er geweldig uit. Ik krijg meteen zin om je achterna te reizen. Maar ja ik was zo stom om meteen een baan te zoeken na mijn examen. Doe voorzichtig, maar heb vooral veel lol.

    Tot snel weer. Groetjes Eveline

  • 20 Februari 2006 - 13:55

    Maureen:

    He sandra,
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen hoor heel veel plezier en wacht op je volgende verhalen...enne hier niks spannends gebeurt hoor haha xxx maureen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 75698

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: