Muay thai en opium? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Muay thai en opium? - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Muay thai en opium?

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 Februari 2006 | Laos, Luang Prabang

Hallo Allemaal,
De laatste paar dagen Chang Mai waren goed, heb nog een minicursus Muay Thai Boxing gedaan met Gregg en Katie, wat erg grappig was. We kregen echte bokshandschoenen aan en een persoonlijke leraar. En volgens mij waren ze best wel onder de indruk van mijn rechterkick! (of ze wilden gewoon dat ik de dag erna weer zou komen) Na Chang Mai ben ik naar Pai gegaan, nog iets meer noordelijker richting Birma, wat een beetje een hippieachtige plaats was. Leek erg leuk, maar helaas was t mijn beurt om ziek te worden dus heb ik daar voornamelijk op bed (en WC) gelegen. Na een paar dagen heb ik toch maar geprobeerd om weer terug naar Chang Mai te gaan om vanuit daar naar de grens van Laos te gaan en dat ging gelukkig redelijk goed dankzijn norit en ors. Het lokale ov was een bijzondere ervaring. De mensen zijn hier allemaal wat kleiner dus het is allemaal wat krapper plus dat er ook veel andere dieren en producten meegaan onderweg. Maar het kwam goed en onderweg naar de grens was t erg gezellig met nog wat andere reizigers die ook naar Laos onderweg waren. 's Avond hebben we dan ook in het guesthouse naast de Mekong nog wat gedronken. (erg leuk, kijk je naar de overkant is Laos) En natuurlijk ook met de thaise whisky, die 9 stoffen bevat die in NL verboden zijn! De volgende ochtend zijn we overgevaren naar Laos (zodra je door de douane bent kun je opium krijgen) en vervolgens 2 dagen op de boot naar Luang Prabang. (helaas was mijn maag toch nog niet zo stabiel en ligt de whisky nu in de chinese zee!) Laos is anders dan thailand, je kunt merken dat t veel minder ontwikkeld is, ze kennen hier geen pinautomaten, straten zitten vol gaten als er al stenen op liggen en internet is extreem langzaam! Maar de mensen zijn erg vriendelijk en aangezien 1$ 10000 kip is ben ik hier ook nog eens milionair. Ben nu nog steeds met dezelfde mensen als van de boot, waar ik steeds mee afspreek om dingen te doen. En ik raak ook een beetje gewend aan de engelse humor! Gelukkig voel ik me weer bijna de oude, ziek zijn is hier niet zo prettig, en ga ik morgen maar weer eens verderop kijken. Kortom, alles gaat nog steeds hartstikke goed hier!
Voor iedereen die carnaval gaat vieren, veel plezier en om eerlijk te zijn vind ik t wel jammer dat ik dat mis, maar volgens mij mag ik niet klagen, haha.

  • 21 Februari 2006 - 08:56

    Gijs:

    Tjeej.. Dus je bent een illegale whisky drinkende milionair met toegang tot opium, je kickt ass met je rechtertrap en kotst ondertussen alles onder.
    Als dat maar goed komt met onze Sandra.

  • 21 Februari 2006 - 09:03

    Gijs:

    Tjeej.. Dus je bent een illegale whisky drinkende milionair met toegang tot opium, je kickt ass met je rechtertrap en kotst ondertussen alles onder.
    Als dat maar goed komt met onze Sandra.

  • 21 Februari 2006 - 10:15

    Hedi:

    Hoi Sandra,

    balen dat je ziek bent geworden, maar zo te horen vermaak je je nog prima. Heel veel plezier verder en we wachten met spaning op je volgende verslag!
    Hier alles goed missen je nog steeds....

  • 21 Februari 2006 - 10:47

    Appel:

    Niets te klagen! Ik ben vanaf zondag óók weg naar UK + USA, dus kan m'n lol weer op! Laat t je weten, succes, X!

    BTW: Dé Norit? Ha, toch nog handig Ato!

  • 21 Februari 2006 - 16:17

    Ma:

    Hoi Sandra.Ik hoop dat je maag intussen weer rustig is,zodat je weer lekker kunt reizen in Laos.
    Veel plezier!!

  • 21 Februari 2006 - 17:17

    Martijn:

    hey nichtje nou ben ik echt jaloers klinkt echt gaaf allemaal nou dat je het naar je zin hebt hoef ik nou niet meer te raden dat zit wel goed hoop snel weer op een mooi verhaal groetjes neef

  • 21 Februari 2006 - 22:39

    Saskia:

    Hi San, Kotsend op zee? Gatver...ben blij dat ik dat niet gezien heb. Vind het leuk om je verhalen te lezen. Heel plezier verder nog....Groetjes, Sas

  • 22 Februari 2006 - 11:26

    Anouk:

    Ik heb gehoord dat carnaval niet door gaat dit jaar!
    Was die Wisky lekker? Ondanks 9 verboden stoffen?! haha

  • 23 Februari 2006 - 11:48

    Mirjam:

    klinkt weer allemaal erg gaaf. (op dat ziek zijn na dan) veel plezier. Nog steeds balen dat je er dit jaar carnaval niet bij ben, volgend jaar weer?!

  • 02 Maart 2006 - 12:05

    P.S.:

    Hier ook alles goed. Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Bij meer tijd ga ik er eens rustig voor zitten om te lezen wat jij allemaal gezien hebt. Groetjes vanuit het mooiste huis in Boxmeer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 75688

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: