nieuwjaar en duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu nieuwjaar en duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

nieuwjaar en duiken

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 April 2006 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Zo langzaamaan wordt t steeds moeilijker om een beetje een interessant verhaal te schrijven, niet dat ik geen interessante dingen meer beleef, maar t is inmiddels allemaal gewoon een dagelijks iets geworden. Maar hier komt ie weer!
Angkor wat was supergroot, enorme tempels en enorm veel en superheet. Wel interessant, maar na twee dagen had ik wel een beetje genoeg. Want uitiendelijk zijn t allemaal bruine oude stenen! Daarom ben ik terug naar Thailand gegaan en naar Bangkok weer. Deze keer was bangkok idd veel leuker en t voelde een beetje als thuiskomen omdat t ruim 2 maanden geleden was dat ik daar was. En als je dan een beetje bedenkt wat ik allemaal wel niet meegemaakt heb in die tijd!. Na Bangkok ben ik naar kanchanabury gegaan. Dat is de plek van die film, bridge over the river kwai, dus heb ik de brug gezien (als je heel goed keek kon je tussen alle andere touristen een heel klein stukje brug zien!) en nog wat andere dingen bekeken (hellfire pass en 7 level hoge waterval) Ook nog op de foto geweest met tijgers in de tigertemple. Waar ze zeiden dat de monikken door te mediteren de tijgers rustig houden, maar volgens mij waren ze gewoon platgespoten. In ieder geval wel grappig. Inmiddels was t thais nieuwjaar/waterfestival. Dat was echt geweldig. Iedereen op straat elkaar met water bekogelen en elkaars gezicht met een soort wit poeder doen. Erg grappig om al die thaise mensen te zien dansen en drinken op straat en op auto's etc. En ook leuk om mee te doen. ( je hebt eigenlijk geen keus, meedoen of binnen blijven voor 4 dagen) Ook heb ik nog een beautydag gedaan daar met een israelisch meisje. Haar gehilight en pedicure etc. Uiteindeijk waren we met een leuke groep aan t wachten tot t nieuwjaar afgelopen was en hebben we een beetje rondgehangen en thaise discotheken bezocht met thaise rockbandjes. Daarna ben ik (na weer bangkok) naar Koh Tao gegaan waar ik mijn open water duikbrevet gehaald heb. Dat was echt super. De eerste dag in t zwembad was een beetje wennen, omdat onder water ademen echt een beetje eng is. Dus de eerste dag was een beetje paniek, maar helemaal voor niets, want de tweede dag toen we echt in de zee gingen duiken en als je eenmaal onder water bent en al dat koraal ziet, vergeet je helemaal dat je uit een fles aan t ademen bent! En de derde dag zijn we tot 18 meter diepte geweest en hebben we allelei vissen (nemo) etc gezien. Echt super! Ik zat er eigenlijk nog over nadenken om ook advanced te doen, zodat je tot 30 meter kan en leert hoe je alleen met een buddy kunt duiken, maar dat was een beetje duur en dat zou betekenen dat ik hier nog een aantal dagen moet blijven en dus minder tijd voor de rest heb. Dus toch maar niet. Morgen ga ik naar Ko Phi Phi of phuket oid. om (jawel) daar te duiken.
Kortom, nieuwe hobby erbij. (helaas niet een goedkope)
Veel plezier daar allemaal en tot t volgende bericht maar weer.
groetjes sandra

  • 21 April 2006 - 07:42

    Larisa:

    hallo sandra.wat stoer die foto met tijger! ook knap dat je kan duiken,want dat is mij nooit gelukt. veel plezier nog en de groetjes van sylvia en connie

  • 21 April 2006 - 10:25

    Hedi:

    HoiSandra, Geweldig weer allemaal, stukje river kwai ook geweest en ook naar die watervallen (ik ben benden gebeleven waar die vissen lekker in je been happen) erg leuk om die foto's te zien en geweldig dat je bent gaan duiken (lees: ik ben jalours!!!!!!)) Heel veel plezier nog en we vergeten je hier niet hoor! ik hoef nog maar 5 weekjes te werken dus dat schiet op
    geniet van je verdere reis, groetjes hedi

  • 22 April 2006 - 06:57

    Anoesjka:

    Hoi Sandra geweldige verhalen en mooie foto's nog veel plezier op je verdere reis groeten anoesjka

  • 24 April 2006 - 09:51

    Jolanda:

    He San, Echt gaaf wat je allemaal mee maakt.
    Hier alles z'n gangetje..
    Veel plezier, en tot het volgende bericht.. xxx Jo

  • 27 April 2006 - 17:00

    Eveline:

    Ha die San,
    Zo te horen heb je het super, ik ben elke keer weer verrast van al je verhalen, en dan denk ik aan de tijd op de kunstakademie en hoe ver dat al achter ons ligt. Ik ben erg beniewd naar alles wat je nog mee gaat maken, in ieder geval beter dan de dagelijkse sleur in Nederland en mijn werk. Nog heel veel plezier en ik wacht op je volgende anontuur. Groetjes eveline

  • 27 April 2006 - 17:19

    Judith En Linda:

    He san. Zo te lezen gaat het super met jouw!
    Met ons gaat ook alles prima. Je mist hier vrij weinig. We vinden het elke keer erg leuk om je avonturen te lezen.
    We hopen nog veel van je te horen. Heel veel plezier en doe voorzichtig. x ju en lin.

  • 27 April 2006 - 17:43

    Maureen:

    He hallo
    Leuke verhalen weer hoor nou hier verder spannende dingen morgen koninginnenacht effe naar Haastrecht Dus je mist niks...... na have fun nog xxx maureen

  • 30 April 2006 - 01:23

    Mark En Katja:

    Hai Sandra,
    Leuk verhaal en mooie foto's!! Ennu wat een toeval he, in KL! Wij vonden het iig gezellig! Wij zijn nu, super jetlaged, in Mexico aangekomen.....
    Adios!
    www.makaopreis.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 75690

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: