tropisch - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu tropisch - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

tropisch

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 Mei 2006 | Maleisië, Mersing

Hallo allemaal,
tis weer tijd voor een update, want ik ben alweer een tijdje in maleisie.
Heb inderdaad weer gedoken en ditmaal dus aan de andere kant van thailand. Hoe t kan weet ik niet, maar hier was t koraal nog mooier en ik heb zelfs een marmerrai gezien! (dat is de kleine broer van de mantra) De duikmaster keek niet zo krap en nu zijn we tot wel 33 meter diep geweest! De volgende dag ben ik naar Ko Phi Phi gegaan. (van de film the beach) Dit eiland is vorig jaar vrij zwaar getroffen door de tsunami, maar daar was niet zo verschrikkelijk veel meer van te zien. Omdat t vrij touristisch is, is t bijna alweer helemaal opgebouwd of zijn ze aan t bouwen. wel kon je zien dat er op sommige plaatsen gebouwen hebben gestaan en de palmbomen een beetje dood zijn. Daar een paar dagen op t strand gelegen en de dingen gedaan die iedereen op een strandvakantie doet. (wat een luxe he!) En uiteindelijk de nachtbus naar Kuala Lumpur genomen. Ik was daar met een paar noren uit Phi Phi, en toen we over straat liepen in KL kwamen we twee mensen tegen die ik nog van de HAVO ken! Hoe klein is de wereld! En aangezien die noren de hele dag noors spraken was t wel weer ff fijn om Nederlands te praten. Uiteindeijk een beetje gewinkeld en naar de petronas towers geweest in KL voordat ik naar de Cameron Highlands ben gegaan. Kijk maar naar de foto's van de theeplantages! Vanuit daar naar Teman Negara, 130 miljoen! jaar oud regenwoud!. (Jammer dat de malijers heel veel palmolie verbouwen en veel bos gekapt is.) Daar is de canopywalk, een soort (touw)brug tussen de boomtoppen. Was nog best spannend eigenlijk, want t was vrij hoog. 's avonds nog een jeepsafari gedaan om wilde dieren te spotten. We waren met een hele grote groep en niet iedereen paste in de pick-up, dus mocht ik op t dak van de auto zitten naast de gids. Moest wel goed uitkijken voor de takken, want daar zouden slangen inzitten, zei hij. Ik dacht dat ie een geintje maakte, maar even later stopten we en zat er dus inderdaad een slang in een tak vlak boven m'n hoofd! We hebben uiteindelijk niet verschrikkelijk veel dieren gezien, maar op de terugweg lag er een cobra op de weg! (levend) De gids wilde m van de weg afduwen met een stok en toen ging ie echt in de aanval! Dat was wel weer even spannend. Nu ben ik op weg naar een ander eiland, voordat ik naar Singapore ga. Maleisie is weer heel anders dan thailand. Iets westerser, veel Mac's en KFC wat wel handig is omdat ik t eten hier een beetje waardeloos vind! Verder hebben de tempels plaatsgemaakt voor moskeeen en is de helft van de bevolking indisch. Het is best goed om te zien dat al die geloven gewoon normaal en makkelijk met elkaar samengaan. Hoewel ik van tevoren wel benieuwd was hoe t zou zijn om in een moslim land te reizen, t valt eigenlijk reuze mee en de moslim vrouwen zijn hier net zo open en vriendelijk als de boeddisten.
Nou tot zover..
x sandra

  • 04 Mei 2006 - 17:49

    Maaike:

    Hey! Wie kwam je tegen dan van de HAVO? Als het goed is ken ik die dan ook! Spreek je vast snel weer op msn! Liefs Maaike

  • 04 Mei 2006 - 17:51

    Sigrid:

    Ik ben weer helemaal onder de indruk van je verhaal en je foto's. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende belevenissen. X sig

  • 08 Mei 2006 - 05:45

    Linda:

    He san. Echt gaaf wat je allemaal ziet daar en die foto's echt heel mooi.
    Nou geniet er nog maar van want de tijd vliegt.
    gr Lin

  • 10 Mei 2006 - 01:11

    Katja & Mark:

    Hai hai,
    super gave foto's!! Enjoy het daar nog maar even goed! Wij blijven je volgen! zijn druk bezig met spaans ophalen en zoveel mogelijk mexicaans eten! haha

    Groetjes

  • 10 Mei 2006 - 09:46

    Edith Spruit:

    Hey Sandra,
    Ik vind het wel gaaf om al je verhalen zo te lezen. Hier gaat alles ook zijn gangetje.. Ik heb nu eindelijk wel een buitenlandse stage, ik vertrek 19 mei voor 3 maanden naar Curacao. Heb er al reuze zin in. Hoe ik uiteindelijk aan een stage gekomen ben is een lang verhaal, dat mail ik je wel. Veel plezier nog!
    Groetjes, Edith

  • 17 Mei 2006 - 17:07

    Jolanda:

    He hallo...

    Weer super gaaf.
    Wat een leuke foto's..
    mailen snel weer..

    xx

  • 18 Mei 2006 - 17:57

    Maureen:

    Hey!!!! Wat leuk om je verhalen en foto's weer te zien..Nou wacht op je volgende mail.. Geniet er van heel veel plezier nog xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Mersing

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 75693

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: