In de bouw - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu In de bouw - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

In de bouw

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Juni 2006 | Australië, Darwin

Hallo allemaal, even een kort berichtje:

Hier in Australie is t wel oke. Waar ik ben is t gewoon nog lekker warm, 25 graden. De eerste dagen heb ik t wel een beetje koud gehad, omdat ik inmiddels aan warmer weer gewend was en t hier s'avonds best wel afkoelt. Eigenlijk heb ik hier nog niet zoveel gedaan. Meer een beetje ontwennen aan Azie en weer wennen aan de normale westerse wereld en zijn prijzen! Wel ben ik meteen maar begonnen met t zoeken naar werk, want t geld gaat hier zo hard en jullie willen me vast nog niet terug zien omdat ik blut ben!
Na een beetje zoeken en bellen had ik geluk dat er net een telefoontje binnen kwam toen ik bij de receptie stond van t guesthouse (dat hier de vreselijke naam: 'backpackers' heet). Iemand zocht mensen voor planten potten. Ik had meteen gebeld en heb dus 3 dagen op de bouw bovenop een hoge flat planten gepot. Dat viel eigenlijk nog echt behoorlijk tegen, want t waren meer bomen dan planten en nu heb ik dus spierpijn. Ben t werken ook niet meer gewend natuurlijk!
Een voordeel van Australie is wel dat de barretjes weer wat leuker zijn. Ik dacht dat engelsen konden drinken, maar die australiers kunnen er ook wat van!

Morgen vertrek ik naar Fitzroy Crossing. Dat is een heel klein gehucht met een hotel/lodge en daar ga ik de komende twee maanden een beetje schoonmaken en in de bar werken. Ik ben benieuwd, want het is echt een klein dorp, ongeveer 2000 km van Darwin vandaan, waar helemaal niks te beleven valt en dus ook geen geld uitgegeven kan worden.
Inmiddels heb ik ook een mobiele telefoon gekocht hier, wat toch best wel handig is, of beter was, want in Fitzroy Crossing kennen ze geen mobiele telefoons, dus geen bereik daar! Waarschijnlijk is dit dan voorlopig ook t laatste verhaal, ik weet namelijk niet of ik daar kan internetten!

Ik ga weer even proberen wat foto's te plaatsen dus kijk even bij de vorige 2 verhaaltjes als je wilt zien of t gelukt is.
Foto's van australie heb ik eigenlijk nog niet, maar dat komt wel.

Tot over 2 maandjes!

  • 17 Juni 2006 - 15:04

    Patricia S:

    Echt leuk om al die verhalen te lezen wat jij heb meegemaakt... Veel succes met werken Biertje tappen moet wel lukken toch??
    Groetjes (flap)

  • 18 Juni 2006 - 18:13

    Hedi:

    Heel veel succes, ben benieuwd of 2 maanden "afzondering" vol te houden is? anders gewoon weer doorgaan! Hier nog rustig maar het zal niet lang meer duren. grt en werk ze!!!!

  • 20 Juni 2006 - 17:40

    Judith:

    je foto,s zijn wel erg mooi hoor allemaal.Veel succes met werken, leuk toch in een bar werken zet hem op. gr en x juud

  • 22 Juni 2006 - 16:58

    Mirjam:

    2MAANDEN? dat is wel erg lang. tot snel klinkt leuker. Veel plezier met je werk en je zou nu wel een beetje gewend zijn.
    x mirjam

  • 23 Juni 2006 - 09:19

    Eelco En Floran:

    Hey Dude,
    Hoe is het daar? Geniet er volop van want Nederland is ook zo Nederland. Daar kan je altijd nog van genieten maar wat jij doet daar moet je volle teugen van genieten. Soms is het wat minder maar geloof ons, het is zo relaxed om te reizen. Niks moet alles mag en hier is dat anders. We blijven je volgen en graag tot volgend jaar!!
    Groetjes

  • 25 Juni 2006 - 08:47

    Anouk:

    Nou, wij zitten maar een beetje aan een meer in Italie! We zijn voor het eerst met Lisa op vakantie en ze vind het heel leuk! Leuk weer om van je te lezen, San!

  • 28 Juni 2006 - 20:00

    Maureen:

    He wat een leuke verhalen had een tijdje niet gelezen maar zijn weer errug leuke verhalen.. Heel veel plezier nog hier verder geen nieuws.. xxxmaureen

  • 28 Juni 2006 - 21:22

    Mark En Katja:

    Haaihaai,
    Dus jij zat op de gili's ook vaak in de kroeg: Tir na Nok!!! Echt een ideaal eilandje daar he? Wij zitten nu in nicaragua.
    groetjes

  • 02 Juli 2006 - 10:45

    Annet:

    He meissie!
    Wat een avonturen allemaal. Nu ff iets heel anders maar jij hebt je zo aangepast dus dat komt helemaal goed! Ben benieuwd naar je volgende baan/verhaal! Liefs (wij hebben nu ook een paar dagen tropisch weer! + vakantie!)

  • 09 Juli 2006 - 19:46

    Leo En Erma:

    Leuk al die verhalen Sandra dan van Marleen{India} nu weer van Australië zo leven wij werelds mee met de tegenwoordige jeugd hou je taai we hopen maar dat het werk een beetje betaald worddat je jaar vol kan maken groetjes

  • 13 Juli 2006 - 14:30

    Melissa:

    He girl, zo tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar het is weer geweldig om te lezen en vooral om te zien wat je allemaal weer meemaakt. Je foto's zijn fantastisch! Ik hoop dat je het in Australie net zo naar je zin gaat krijgen als hoe je het in Azie heb gehad. Hier is het nu ook lekker warm en we liggen weer lekker regelmatig bij de lek. Ik heb trouwens ook een huisje gekocht, dus als je terug komt mag je me komen helpen met klussen (dan blijf je een beetje bezig) haha. Have fun!! x

  • 30 Juli 2006 - 13:37

    Jeffrey:

    Hey San,

    Leuk dat t nog steeds goed met je gaat, en dat we je nog steeds niet terug willen zien!!! Toch geen bereik in Fitzroy Crossing?? Maar wachten op je volgende verhalen.

    Gr jef

  • 01 Augustus 2006 - 16:29

    Judith:

    he San,
    alles goed met je?heb je het nog steeds naar je zin daar?
    Hier gebeurt weinig bijna iedereen is nu zo,n beetje met vakantie(juli-augustus)rustig dus.
    hoe bevalt het werk daar?
    spreek je gauw doeiiiiii
    gr en een kus juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 75780

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: