Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de wereld

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi allemaal,
Gisteren officieel aangekomen aan de andere kant van de wereld! In Nieuw-Zeeland, waar t 12 uur later is dan bij jullie.
Maar even terug naar waar ik de vorige keer gebleven ben:

Inderdaad dus weer terug naar Perth gevlogen, toch wel jammer, want ik vind azie nog steeds veel leuker dan australie, maar gelukkig werd ik weer opgehaald door t (half nederlandse) echtpaar waar ik voor de reis naar azie ook een paar nachtjes had geslapen. Wat een geluk weer en het was de eerste keer dat er iemand op me stond te wachten op t vliegveld en dat is toch eigenlijk ook wel leuk. Ik heb daar nog een paar nachtjes gelogeerd en inmiddels besloten wat te doen met de laatste twee weekjes australie. Uiteindelijk maar een vluchtje naar Cairns geboekt, omdat ik toch nog wel graag wilde duiken en ook omdat ik wel benieuwd was hoe de beruchte australische oostkust nou eigenlijk is.
In principe was t er inderdaad best mooi en ook lekker weer, wat ook altijd wel helpt. Vanuit Cairns heb ik nog een dagje gedoken op t Great Barrier reef. Geen spannende haaien of stingrays gezien, maar wel een hele grote grijze vis van 2,5 meter. (je kent ze wel, een soort megakarper met van die grote lippen) Die dag 3 duikjes gedaan en gelukkig ging t allemaal goed, want t was alweer een tijdje geleden.
Na Cairns ben ik wat verder naar beneden gebust en via Airly beach naar Town of 1770 gegaan. In eerste instantie ging ik daar alleen maar heen omdat ik de naam zo grappig vond, maar t bleek ook nog een heel leuk klein stadje, niet commercieel dus geen mac, subways en andere amerikaanse invloeden. Daar waren ook nog wat andere nederlanders in t hele kleine hostel, dus t was eigenlijk superleuk daar! Omdat t niet zo commercieel is, is alles daar vrij goedkoop en heb ik ook nog een surflesje genomen. Eigenijk best leuk en ook al verwachte ik niet dat ik overeind kwam, lukte dat eigenlijk best wel makkelijk en blijkt t moeilijkste van t surfen eigenlijk het zorgen dat je in een golf komt.
Daarna nog even via Noosa en Byron bay uiteindelijk naar Sydney gegaan. Beide plaatsjes waren wel grappig. Eigenlijk is t allemaal een soort amerikaans/australische versie van Noordwijk alleen is het wat warmer.
Eenmaal in Sydney besloot ik ook nog maar even naar de Blue Mountains te gaan, waar je leuk kon lopen door t bos in een vallei etc. Alleen jammer dat t de eerste dag dat ik daar was regende, dus heb ik leren schaken, wat best een leuk spel is als je weet hoe t moet.
Weer in Sydney had ik eigenlijk maar 1 missie, namelijk de nederlandse snackbar opzoeken, klinkt een beetje raar, maar na 9 maanden is een patatje oorlog echt wel lekker! Ook heb ik daar nog even naar t opera house gekeken en de blijkbaar beroemde brug overgelopen en bondi beach bekeken, waar ik voor de laatste keer voorlopig nog even op t strand gelegen heb.
Gisteren ben ik naar Nieuw-Zeeland gevlogen. Hoewel ik verwachtte dat t eigenlijk hetzelfde als Australie zou zijn, is dat eigenlijk niet zo. Ook al ziet het geld er wel hetzelfde uit, het stadje waar ik nu ben heeft wel wat meer sfeer dan een doorsnee Australische stad en ziet er ook wel wat engelser uit, met een grote kerk in het midden etc. Tot nu toe helemaal goed dus.
Morgen vertrek ik met de bus iets naar het zuiden, maar dit land is zo klein, dat alle afstanden kort zijn en de lange, soms nachtbussen voorlopig even over zijn. De plannen voor de komende weken zijn om een boerderij op te zoeken en daar een paar uur te werken voor gratis verblijf om een beetje kosten te besparen. Ook ga ik mijn ouders nog een dagje opzoeken hier, omdat die met een georganiseerde reis Nieuw-Zeeland rondtouren.
Verder heb ik een telefoonnummer:+64 2111 97976. Dus mocht je je vervelen en/of geld overhebben kun je altijd even bellen of sms-en!

Verder weinig nieuws hiervandaan,
Groetjes Sanda
(veel plezier aanstaand weekend!)

  • 31 Oktober 2006 - 08:12

    Adri:

    Hee, leuk om weer wat van je te horen. Je gaat nu toch zo'n beetje de laatste fase in van je reis. Ik ben inmiddels weer volledig hersteld van een hernia. Vind je er goed uitzien. Geniet nog van de laatste lootjes en tot gauw.

  • 31 Oktober 2006 - 18:35

    Anoesjka:

    Ha Sandra

    Wat een schitterende foto's ik ben jaloers. Geniet ervan je bent een mooie herinneringen rijker
    Hopelijk tot snel

  • 02 November 2006 - 12:31

    Annet:

    He meissie!
    Gaat hier zijn gangetje maar bij jou loopt het volgens mij SUPER op rolletjes! Geniet er van! x

  • 02 November 2006 - 13:33

    Maureen:

    He san
    Wat heerlijk weer om je verhaal te lezen wat heb jij het daar Super zeg erg leuk!! Ga nog heeeel erg genieten van deze reis. tot gauw xxx maureen

  • 02 November 2006 - 17:50

    Jolanda:

    He San!!
    Echt super wat je allemaal doet! ik mail je snelxxx

  • 06 November 2006 - 02:07

    Alie Spruit Canada:

    Hoi leuk om die te lezen wat jij mee maak
    Doe de groeten aan je ouders en nog veel plezier met reizen
    Oja wanneer ga je naar canada ??//

  • 06 November 2006 - 07:44

    Steven En Stefanie:

    Een paar weken geleden stonden wij voor het eerst op iemand te wachten op het vliegveld. Stefanie d'r ouders kwamen langs, was erg gezellig. We zitten inmiddels in Vietnam. De tijd begint een beetje te dringen en we kunnen vanaf nu alleen nog maar zeggen hoe veel weken we hebben ipv hoe veel maanden.

    Oh ja, heb je nou nog dat patatje oorlog kunnen vinden?

    Veel plezier nog in N-Z en met je ouders. en succes met het vinden van een baan.

  • 06 November 2006 - 18:07

    Judith:

    hallo lieverd,
    alles goed nog steeds dus, jemig wat maak je toch een hoop(beetje jaloers dusss) hahah ik sms je leuk have fum meis.

    x juud

  • 07 November 2006 - 08:58

    Pa En Ma:

    Hoi Sandra we hebben het in N.Z.prima naar ons zin .We zijn nu in Rotarua.
    Zie je snel.
    Groetjes van ons.

  • 08 November 2006 - 20:16

    Jeffrey:

    Jij maakt veel meer mee als ons allemaal hier! Ziet er echt schiiterend uit op de foto's. Geniet er nog maar van, want voordat je het weet ben je al weer terug.

  • 13 November 2006 - 10:28

    Edith Spruti:

    Hey Sandra,
    Weer een leuk verhaal om te lezen en het lijkt of het voor jou allemaal bijna vanzelfsprekend wordt. Wat leuk dat je je ouders nu ook in Nieuw-Zeeland kunt op zoeken! Heel veel plezier nog!
    Groetjes, Edith

  • 13 November 2006 - 15:50

    Ronald:

    He San
    Het ziet er allemaal wel heel gaaf uit om je toch een klein beetje heimwee te bezorgen moet je maar op www.srvfeest.nl of www.srv-feest.nl kijken ,dan ben je er misschien volgend jaar wel bij

  • 16 November 2006 - 11:05

    Agatha En Swiet.:

    Wij hebben met bewondering je email gelezen en zijn blij dat het je goed af gaat
    Groeten Agatha en swiet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 75771

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: