Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Maart 2006 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,
Tis alweer een tijdje geleden, maar ik had niet zoveel tijd om nieuw verhaal te schrijven. Inmiddels ben ik alweer bijna twee weken in Vietnam. Uiteindelijk ben ik helemaal in het zuiden van Laos geweest. Ik heb natuurlijk weer ontzettend veel meegemaakt, even in t kort: In Pakse op t zelfde terras als cas jansen, helemaal in t zuiden een paar dagen gerelaxed op 4000 islands met dagelijkse en nachtelijke zwempartijen, tadlo falls, waar je in reusachtige watervallen kunt zwemmen en ik heb nog een soort zelfde verhaal als de vorige keer, maar deze keer bestond de weg die ik wilde nemen niet en moest ik dus weer helemaal terug reizen. Maar uiteindelijk heb ik de grens tussen Laos en Vietnam bereikt en overgestoken. Ik vond t jammer om Laos te verlaten, maar helaas was mijn visa bijna afgelopen en ook al ben ik op reis voor een jaar, ik moet toch een beetje op de tijd gaan letten wil ik mijn vliegtuig halen vanaf bali. Vietnam is totaal anders dan Laos. Op het moment dat ik de grens overging begon de oplichterij al. Veel teveel geld vragen voor een heel klein stukje met de auto. Maar er leek geen andere optie te zijn dus moest t wel. Ik ben meteen helemaal naar t noorden van Vietnam gegaan met de nachtbus naar Hanoi. Hanoi is net als alle andere steden hier enorm druk. In Laos leven 6 miljoen mensen, in Vietnam 81 miljoen en waar je in Laos gewoon lekker je eigen gang kunt gaan en als je de weg vraagt ze je echt helpen zonder geld te vragen, hier sturen ze je gerust de andere kant op en willen daar nog geld voor ook. Ook schijnen ze hier niet te begrijpen dat je soms gewoon wilt lopen en rijden ze met hun fiets of motor achter je aan om je over te halen voor een lift. Om de 5 meter vraagt iemand waar je heen gaat, vandaan komt, hoe t gaat of wat dan ook op een hele opdringerige manier om iets te verkopen. Best wel irritant dus, maar na van alles geprobeert te hebben (Nederlands schelden, vriendelijk lachen, gewoon nee zeggen) blijkt negeren de beste oplossing. In ieder geval moest ik erg wennen aan Vietnam. In t noorden was t erg koud, 5 graden. Ben naar Sapa geweest, wat bekend staat om de mooie omgeving met alle rijstvelden op de bergen, maar het enige wat ik daar gezien heb is mist en karaoke, wat ook niet verkeerd was. Daarna ben ik naar Halong Bai,soort rotsen in de zee en naar Ninh Binh, hetzelfde idee maar dan op het land. Nu ben ik op weg naar het zuiden in Hoi An. Het lijkt alsof de mensen hier weer wat leuker en vriendelijker worden. Vanochtend ben ik naar een kledingmaker gegaan, ik had het adres van een paar australiers gehad die ik onderweg tegenkwam. Ik kreeg allerlei tijdschriften met kleding om uit te kiezen, maar uiteindelijk heb ik maar wat getekend en stof uitgekozen en dat zijn ze nu voor me aan t maken! Ben erg benieuwd wat t word, maar ik heb 3 broeken, een rok en 3 topjes voor 50 dollar, dus er kan weinig verkeerd gaan. Helaas is het hier niet mogelijk met t gewone openbare vervoer te gaan. Ik heb t wel geprobeerd maar je moet veel meer betalen dan de lokals. Ik probeerde wel af te dingen, maar toen lieten ze de andere lokals die tegelijkertijd instapten ook meer betalen (waarschijnlijk hebben ze t weer teruggekregen toen ze uitstapten) dus er was gewoon geen andere optie. De normale manier om te reizen is met de open bus tour van noord naar zuid. Met alleen maar touristen erin. Helaas dus weinig kans om te ontsnappen aan de grote touristenplaatsen om naar kleine plaatsen te gaan. Mijn plan is dus om snel naar t zuiden te gaan en wat meer tijd in Cambodia te nemen om weer wat andere dingen te doen dan alleen de dingen die iedereen doet. Maar buiten de vervelende mensen is Vietnam wel een heel mooi land en heb ik hier ook al veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt! Nou werkse allemaal en hopelijk is t inmiddels al wat beter weer, want uit de verhalen van andere nederlanders te begrijpen hebben jullie echt veel slecht weer gehad!
Groetjes uit t warmer wordende vietnam

  • 20 Maart 2006 - 08:34

    Adri:

    ben je afgevallen, als ik het eten achterop die brommer zie heb ik al gegeten. gaat het allemaal volgens je planning.
    hier is het druk, werk momenteel 50% ivm mijn rug.
    we gaan al voorbereidingen doen voor vakantieplanning.
    we genieten allemaal mee van jou ervaringen.

    groetjes adri

  • 20 Maart 2006 - 09:32

    Marion:

    superleuk om te lezen hoe het gaat, krijg bijna zin om ook te gaan reizen ;-)
    geniet ervan!

    groetjes marion

  • 20 Maart 2006 - 11:35

    Maarten:

    wow! wat een vette foto's! ben heel benieuwd naar volgende foto's, groet uit den bosch

  • 20 Maart 2006 - 14:09

    Maureen:

    Wat een leuk verhaal weer en super leuke foto's.. Veel plezier nog!! Vond je onze foto leuk haha
    xxx maureen

  • 22 Maart 2006 - 11:56

    Evelien:

    Hoi Sandra,

    Het gaat je goed af daar zo te zien! Wat een verhalen, ik kan me het allemaal helemaal niet voorstellen. In mijn verbeelding zien jouw avonturen er het zelfde uit als Peking express op tv. (fantastisch dus!!) Hoe was Cas in het echt??

    Groetjes, Evelien

  • 22 Maart 2006 - 18:09

    Jolanda:

    He san,

    super gaaf allemaal weer!!
    Leuke foto's ook..
    Wacht je volgende verhalen weer af!! Veel plezier... xx

  • 23 Maart 2006 - 17:29

    Linda:

    Gaaf hoor wat je daar allemaal mee maakt!!!
    lees het met veel plezier.
    x linda

  • 27 Maart 2006 - 17:04

    Sigrid:

    Vietnam is een van de landen wat boven op mijn lijstje staat maar ik begin nu toch wel een beetje terug te krabbelen. het ziet er super mooi uit en het lijkt me ook nog wel gaaf om er heen te gaan maar jammer van mensen daar dat heb ik nog niet eerder gehoord. Je mist hier nog steeds helemaal niets hoor! liefs Sig

  • 29 Maart 2006 - 19:54

    Oom Paul & Tante Truus:

    leuk om je verhalen te lezen. veel succes en ook namens oma nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 30 Maart 2006 - 03:26

    Edwin:

    hee zusje,
    gefeliciteert met je verjaardag en tot de kerst!

  • 05 April 2006 - 10:27

    Puck:

    Hallo Sandra,
    Ik kijk dan niet wekelijks maar vind het toch knap gedurfd wat je doet.
    Kijk goed uit en kom heel terug als je bent uitgekeken daar maar vooral veel plezier en geluk toegewenst.
    Groeten,

    Puck
    VGD.

  • 05 April 2006 - 15:58

    JUDITH:

    Hallo wijffie,
    alles goed met je ?
    Hier gaat alles goed weinig verhalen.
    Je verhalen zijn wel erg leuk om te lezen hoor !
    Ik volg ze met grote belangstelling.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    heel beel plezier meid en doe voorzichtig.
    Groetejes en een kus Judith en jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 75699

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: