Toch niet de wereld rond - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu Toch niet de wereld rond - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sandra Spruit - WaarBenJij.nu

Toch niet de wereld rond

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal weer!

Nieuw-Zeeland is echt een supermooi land en er is hier ontzettend veel te zien. Helaas zit t weer hier alleen niet altijd weer en dat is na al die maanden zonneschijn toch wel een beetje tegenvallen weer.
Na Christchurch even pinguins en albatrossen gekeken in Oamaru. Gelukkig een gezellige belg ontmoet die een auto had en dus veel rondgereden. Daarna inderdaad een boer gevonden die mij wel een weekje in huis wilde hebben in ruil voor wat kleine klusjes. Die klusjes vielen gelukkig wel mee, want meer als stofzuigen en ramen zemen en wat tuinieren heb ik niet gedaan. Dat tuinieren is niet echt mijn hobby heb ik besloten, want ik heb net zoveel gewone planten als onkruid weggehaald omdat ik t verschil niet echt kon zien. In ieder geval was t echt superleuk om een weekje op een boerderij te zijn. Ik heb zelfs nog twee keer gemolken, wat ze hier trouwens met z'n drieen doen en verder reed ik de hele dag wat met Alan, de man waar ik verbleef, rond en gingen we naar allerlei mensen om even te kijken, of te kletsen of koeien verhuizen ofzo. Echt leuk, ik heb zoveel mensen ontmoet dat ik t niet eens meer weet. Ik heb ook nog paard gereden met een meisje dat daar werkte. Ze nam mij mee naar haar huis, waar ze twaalf honden hadden. De honden worden hier echt beschouwd als werkhonden en zitten dus in kooien. Een keer per dag werden die honden uit de kooi gelaten en hadden ze ergens in t land een dode koe liggen die die honden dan mochten opeten! Echt bizar! Toen de week over was heeft Alan mij weer in Dunedin gebracht waar mijn ouders de volgende dag zouden arriveren. Aangezien hun tourgroep dezelfde kant opging als ik, kon ik 3 dagen met hun meereizen. Echt leuk en gezellig, eindelijk weer bekende gezichten, echt lekker eten, een normale kamer om in te slapen en alles word nog eens voor je geregeld ook. Dat was wel even wennen de eerste dag, omdat ik zo gewend was om alles zelf te beslissen. Maar na drie dagen was ik helemaal aan t kuddegedrag gewend en was t daarna juist weer wennen om alleen verder te gaan. Met hen ben ik langs een hertenfarm, milfort sound en Queenstown geweest. In Queenstown hebben we weer afscheid genomen en ben ik door gegaan naar Wanaka, terwijl de groep weer richting Christchurch ging om weer terug te vliegen.
Inmiddels waren 3 van de 5 weken over en ben ik nu bezig met een soort race rond nieuw-zeeland om toch nog wat van de hoogtepunten te kunnen zien. In Wanaka wat gehiked en naar puzzling world geweest met een amerikaan, wat erg grappig was omdat we echt verdwaald waren in t doolhof, terwijl er zelfs een trapje was waar je eroverheen kon kijken! In t guesthouse daar was een zwits echtpaar wat in de jaren 70 gereisd had met de mensen die Lonely planet hebben bedacht/opgericht.
Na Wanaka door naar Franz Joseph, wat bekend is om de gletsjers. Dus daar natuurlijk een gletsjerwalk gedaan. Echt grappig om met van die krampons onder je voeten op een enorm blok ijs te staan. Het is wel vreemd omdat die gletsjer gewoon beweegt en je af en toe een blok ijs ziet of hoort vallen. Na Franz Joseph naar Nelson, waar ik niet zo bar veel spannends heb gedaan. Idem aan de overkant, Wellington, wat ook niet zo'n byzondere stad is, zeker als je bedenkt dat t de hoofdstad is. Na Wellington doorgegaan naar Taupo. Waar ik voor gister heel enthousiast een hike had gepland van 18 km. Dus s'ochtends vroeg op en erheen gebracht. Rond 8 uur gaan lopen. Helaas na twee uur (bergop) waaide en regende t gewoon te hard en zaten we midden in de wolk. We konden t pad niet meer zien en uiteindelijk maar besloten om terug naar t startpunt te gaan om proberen terug te liften. Ik baalde echt, want normaal gesproken vind ik t altijd verschikkelijk om een berg te beklimmen, maar deze keer was t echt leuk, alleen de wind te gevaarlijk. Vanochtend ben ik naar Rotarua verhuisd en heb ik net al lekker even met mijn voeten in een thermaal bad gezeten. Wel lekker, alleen dat de omringende modderbaden zo stinken. Morgen misschien even de geisers bekijken hier.
Nu heb ik nog 6 dagen over hier in Nieuw-Zeeland voordat ik naar Fiji vlieg. Daarna via Hawaii naar Canada. Eigenlijk was t volgens t originele plan de bedoeling dat ik daarna naar huis zou gaan, maar aangezien ik t nog goed naar m'n zin heb, heb ik besloten om er nog maar een paar maandjes aan vast te plakken. Waarheen ik wilde wist ik voor vanochtend nog niet. (Centraal amerika of india) Maar door allerlei regeltjes (vluchten vizums en vervelende amerikaanse dingetjes) zal t waarschijnlijk toch weer azie zijn. Hopelijk kan ik straks in Canada voor korte termijn weer wat werk vinden om daarna nog wat meer plekjes in Azie te gaan zien.
Tot later

  • 27 November 2006 - 07:25

    Patricia:

    He san, leuk om weer wat van je te horen/lezen.Super dat je t nog goed naar je zin heb. Geniet er nog lekker van.Leuke foto's
    Groetjes Patricia

  • 27 November 2006 - 08:24

    Ma:

    Hoi Sandra,Jij komt op plekjes waar wij niet geweest zijn .vooral de gletsjer leek me erg leuk .
    Maar thuiszijn is ook weer prima.Geniet van de laatste week en alvast een goede vlucht naar Fiji.
    Groetjes van ma.
    ps.leuke fotos!

  • 27 November 2006 - 10:54

    Tamara:

    Wat een mooie foto's weer, New Zeeland is een prachtig land! lijkt een beetje op Noorwegen.
    Nog een paar maandjes extra! wat een verassing hihi nou geniet er maar van meid!

    Dikke kus van Mattieu, Tamara en Danique

  • 27 November 2006 - 15:09

    Maureen:

    wat gaaf om weer te lezen en wat een mooie foto's..Ik snap snap dat je nog wat langer blijft!!
    Geniet er van..
    xxx maureen

  • 27 November 2006 - 17:47

    Judith:

    hey wijffie!!
    jemig wat een verhaal wast heb je véél gezien al he!?
    nou het bevat dus wel omdat je langer wegblijft, en gelijk heb je meid!!!na geniet er maar van hoor. hier geen nieuwe verhalen of dingen tot gauw maar weer want het gaat sneller dan je denkt haha. x judith

  • 30 November 2006 - 09:08

    GvandeGoor:

    Sandra, waar waren van de groep van je ouders van Agrotoers waarbij jij tijdelijk was aangesloten. Wij vinden het leuk om allemaal bekende dingen terug te zien; heel mooi. Veel succes nog met je reizen. We blijven je volgen. Gerrit en Jeanne van de Goor, Oss, Brabant. Holland

  • 01 December 2006 - 21:01

    Arno:

    Hey Sandra, Dat wordt dus geen 3e kerstdag in de srv?? nou ik weet zeker dat jij wel een andere super exotische en gezellige locatie weet te vinden om de 3e kerstdag door te brengen. Go on girl!! Arno

  • 08 December 2006 - 04:17

    Margriet:

    He Sandra, ik ben je ouders tegen gekomen in de Bay of Island en kom oorspronkelijk uit Harmelen (vlakbij dus). Ik zit nu ook in NZ (momenteel in Te Anau) en het is grappig om te zien en lezen welke dingen je allemaal onderneemt. Zelf reis ik met de Kiwi Experience, ook erg leuk hoor. Ben benieuwd hoe je het in Fiji hebt...zelf ga ik er 3 januari naar toe. Veel reisplezier nog! Enneh: we hopen nog even op wat mooiere dagen he! Groetjes, Margriet (www.margrietdownunder.waarbenjij.nu).

  • 24 December 2006 - 18:32

    Marian Baars:

    Sandra
    Ik vond het leuk om te lezen over je reis.
    Leuk dat je ouders even langs kwamen.
    Fijne Kerstdagen
    groeten uit Papekop
    Fam. Baars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn wereldreis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

Naar huis

02 April 2007

Terug in India

16 Maart 2007

Ff rust

24 Februari 2007

Gekke wereld

08 Februari 2007

En dan denk je dat je bereisd bent..
Sandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 75694

Voorgaande reizen:

14 December 2010 - 12 Januari 2011

Venezuela

04 Januari 2010 - 11 Februari 2010

india

23 December 2007 - 14 Februari 2008

centraal amerika

24 Januari 2006 - 26 April 2007

Mijn wereldreis

Landen bezocht: